Microsoft zase něco "vymikrosoftil"

Včera tento softwarový gigant spustil údajně vylepšenou službu webového úložiště (chcete-li "cloudu") SkyDrive, kupodivu to měl načasováno bezprostředně po spuštěné obdobné služby GoogleDrive od dalšího giganta. Co je to za služby a k čemu slouží se tady rozepisovat nebudu, však si to každý může sám zjistit na přiložených odkazech nebo kdekoli na webu.

Já se chci nyní zaměřit na klientský software k této mikrosoftí službě, tedy malé aplikace, které se instalují do počítačů, ve kterých chceme k úložišti přistupovat i jiným způsobem než jen v internetovém prohlížeči. Prvním takovým klientem byla a je součást balíku Windows Live Essentials – program Windows Live Mesh. Tento Mesh je taková pomůcka pro synchronizaci místní složky a jejího webového zrcadla. V prográmku Mesh stačilo určit si, jaké složky na místních discích chcete mít umístěné v "cloudu" SkyDrive a Mesh se už postaral o to, aby se složky zkopírovaly na web a jejich obsah se oboustranně synchronizoval. Osobně jsem takto měl vybráno několik složek z uživatelského profilu na systémovém disku C: a taky i nějakou složku z datového disku D:. Vše fungovalo k mé naprosté spokojenosti zcela samočinně a vyhovovalo mi to. Věděl jsem, že data z těch porůznu rozesetých složek se aktualizují na webu pro případ, že bych něco z nich potřeboval v momentě, kdy bych zrovna byl u cizího počítače.

Navíc v úložišti SkyDrive mám i nějaké fotogalerie a jsou tam uloženy i obrázky z tohoto blogu. Fotky jsem ze systémového disku už dávno smazal, mám jen zálohu na externím disku (na co mít taky 40 GB fotek v userprofilu, že?)

Jenže je tady inovace služby SkyDrive a s ní Microsoft vydal i nový obslužný prográmek, údajně nahrazující ten Live Mesh. Tož jsem si stejnojmenný prográmek SkyDrive stáhnul a nainstaloval. Jenže pak přišlo zděšení! Prográmek si vytvořil v mé domovské složce novou složku SkyDrive a do ní si natahal VŠECHNO (!) z toho webového úložiště, tedy i ty fotky, které v předchozím Mesh vůbec nebyly označeny k synchronizaci.

A to se mi vůbec, ale vůbec nelíbí. Mám teď na céčku data, který tam vůbec nepotřebuju mít (ty fotky), další data jsou teď na disku 2x (v původním umístění a nově ve složce SkyDrive). Čili pár stovek megabytů v duplicitních a nechtěných souborech. Já se z toho picnu. Co s tím?

Když dám pryč ten program SkyDrive, bude i nadále fungovat původní Live Mesh?

 

Autor: Pavel Jansa | čtvrtek 26.4.2012 10:30 | karma článku: 8,32 | přečteno: 1168x
  • Další články autora

Pavel Jansa

Hybrid v Teplicích

8.10.2014 v 16:30 | Karma: 12,36

Pavel Jansa

Lepší zůstanou!

26.11.2013 v 17:00 | Karma: 9,39

Pavel Jansa

K zamyšlení

1.3.2013 v 16:00 | Karma: 9,57

Pavel Jansa

Máte chuť na teplý...?

16.12.2012 v 20:20 | Karma: 11,47

Pavel Jansa

UFO nad Proboštovem

27.6.2012 v 19:00 | Karma: 12,73

Pavel Jansa

Všechno nejlepší, Django!

2.5.2012 v 13:00 | Karma: 10,75

Pavel Jansa

Teče voda, teče... (fotoblog)

23.4.2012 v 17:00 | Karma: 14,85

Pavel Jansa

Kontrasty (fotomatiné)

13.4.2012 v 8:30 | Karma: 14,53
  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1816x
Jsem sice "ajťák", však nikoli programátor, ale jen hardwarový technik a správce operačních systémů a sítí, navíc bez talentu na cizí jazyky. Momentálně pracuju manuálně na DPČ. Ač ovládám spisovnou češtinu, nejraději píšu hovorově, neboli "jak mi zobák narost". Muzikant a zpěvák, čtenář, divák filmů a seriálů, příležitostný komparsista, celoživotní ateista s přesvědčením o existenci mimozemšťanů a jejich návštěvách na Zemi v historii i současnosti. ----------------------------------------------------------------------

Large Visitor Globe