Podzimní sobota v Zámeckém parku (fotoblog z 24.10.2010)

29. 12. 2011 10:58:27
Umoudřelé počasí mě včera vylákalo na procházku. Bylo bezvětří, slunečno, příjemných 10°C, prostě ideální příležitost vydat se nakrmit faunu do Zámecké zahrady. Už před týdnem jsem se na krmení připravil, zakoupil jsem trochu lískových ořechů a za pomoci kladívka jsem vylouskal jejich jádra – vhodná to krmě pro veverky. Nějaké ztvrdlé rohlíky doma taky byly. Další nezbytnou rekvizitou vycházky se stal fotoaparát.

Hned po příchodu do Zámecké zahrady mě přivítala žlutohnědá podzimní atmosféra. Na trávníku jsem zahlédl několik veverek pobíhajících mezi stromy a hledajících ve spadaném listí žaludy, bukvice a nažky javorů. Tu a tam se každou chvíli shora snášely žluté listy a přidávaly se ke svým bratrům už ležícím na trávě.

Zámecký park

Do parku přišly též desítky dalších lidí, venčíc své pejsky nebo ratolesti. Hafani mají na veverky nejspíš stejnou averzi jako na kočky, protože ti co nebyli na vodítku, zaháněli na stromy každou veverku, kterou na zemi spatřili. Trochu mi tím kazili plány a tak jsem se vydal na okružní procházku zahradou a hledal další ještě nevyplašené veverky za účelem nabídnout jim lískový oříšek a pokusit se je vyfotit pěkně zblízka.

Zámecký park

Vydal jsem se po hlavní cestě vedoucí na hrázi horního rybníka. Na jednom z odpočivadel nad hladinou bylo rušno. Rodinky s capartama tam krmili kachny a labutě. Měl jsem v kapse několik tvrdých rohlíků a tak jsem je nadrolil a naházel kousky štěbetajícím opeřencům.

Na opačném konci hráze je dětské hřiště, občerstvení a hlavní atrakce zahrady – opičí výběh s několika makaky. Tentokrát byly vypuštěni do zasklené voliéry. Starší jedinci si vískali kožichy a mladší dováděli na zavěšených lanech.

Zámecký park

Když jsem býval za totality ještě malý kluk až dorostenec, výběh opiček byl jen oplocen a tak bylo možno je i přes zákaz přikrmovat kousky ovoce, zeleniny či oříšky. Bohužel se tehdy našli i zlí lidé, kteří opičkám podali něco nepatřičného, což vedlo k jejich onemocněním a úhynům. Nějakou dobu po sametové revoluci byl výběh opuštěný. Jeho obnova přišla v novém tisíciletí.

Zámecký park

Pokračoval jsem v chůzi kolem rybníka a zděného altánku. V této odlehlejší části zahrady jsem nespatřil jedinou veverku, asi se zdržují v oblasti více navštěvované.

Zámecký park

Zámecký park

Když jsem se vrátil k výchozímu bodu, psi už byli pryč a veverky se vrátily na zem hrabat do listí. Jedna zvědavá a zřejmě na lidi zvyklá veveřička přicupitala až ke mě na chodník a doslova začala žebrat o nějaký gáblík. Dostala lískáč a ochotně zapózovala při jeho přebírání. Poté, co ho dochroupala, chvíli pobíhala kolem mě a tak si vysloužila ještě jeden, který si odhopkala zahrabat do trávy.

Zámecký park

Během závěru procházky jsem takhle obdaroval ještě několik veverek, černých i zrzavých, ale další jejich snímky se už nepovedly. Škoda, tak zase někdy příště.

Zámecký park

Autor: Pavel Jansa | čtvrtek 29.12.2011 10:58 | karma článku: 10.42 | přečteno: 1020x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 28.97 | Přečteno: 941 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.17 | Přečteno: 105 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.39 | Přečteno: 210 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse
Počet článků 52 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1816

Jsem sice "ajťák", však nikoli programátor, ale jen hardwarový technik a správce operačních systémů a sítí, navíc bez talentu na cizí jazyky. Momentálně pracuju manuálně na DPČ. Ač ovládám spisovnou češtinu, nejraději píšu hovorově, neboli "jak mi zobák narost". Muzikant a zpěvák, čtenář, divák filmů a seriálů, příležitostný komparsista, celoživotní ateista s přesvědčením o existenci mimozemšťanů a jejich návštěvách na Zemi v historii i současnosti. ----------------------------------------------------------------------

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...