Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Jan Veselý

30. 12. 2011 1:21
Také nevím...

I když bych s tím problém neměl a pro cizince by to bylo možná jasnější. Většina létajících cizinců ví učitě přesněji co a kdo je Havel, než co a kdo je Ruzyně.

Ale nějak bych s tím nespěchal. Počkal bych, než emoce po smrti opadnou a znovu to projednal za pár let, pokud bude stále společenská poptávka.

0 0
možnosti
JR

Smoking Lilly

29. 12. 2011 22:49
Pajo, mam nekolik prikladu:

JFK, Ch.de Gaulle, Dulles, Trudeau (v Montrealu):-)

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

30. 12. 2011 0:53
Re: Pajo, mam nekolik prikladu:

jo, já vím, že venku jsou letiště pojmenovávaný podle lidí, však jsem to napsal v druhý větě: "Vím, ve světě je docela obvyklé pojmenovávat letiště podle osobností,

ale když u nás je zvykem mít letiště nazvaný podle zeměpisného

místopisu."

 

je fakt, že tohle jsem měl napsaný už před pár dny, jen jsem celý vánoce čekal, až mě schválí a budu moct publikovat, mezitím vyšlo najevo, že VH nerad lítal, takže návrh pojmenovat letiště jaksi padá

0 0
možnosti
MZ

otefal

29. 12. 2011 1:58
k

A neni to tim,ze v jinych mestech maji tech letist nekolik a v Praze je jenom jedno?

1 0
možnosti
VT

čirokéz

29. 12. 2011 7:38
Re: k

určitě jenom jedno? ;-)

0 0
možnosti
FV

fouly

29. 12. 2011 1:27

jsem to jednou psal, že Ruzyń je bezvýznamná čtvrť v Praze 6, kde je náhodou letiště! Na rozdíl od jména prezidenta Havla , nikdo ve světě neví,  co to znamená, Ruzyň!

0 0
možnosti
MV

flyflýsek

29. 12. 2011 5:05
Re: Už

Bezvýznamná není,až budeš v tamním vězení,tak si rvi koule za tvou blbost a neznalost;-D!!

0 0
možnosti
S

simsII

29. 12. 2011 1:09
Tenhle národ se fakt

zláznil. Uctila se památka p. Havla, myslím si, že toho bylo za ten týden víc než dost (někdy je takové oslavování až kontraproduktivní). Teď se vymýšlí předělávat názvy všeho možného, možná se bude dělat i referendum, to už

jsme fakt v blázinci. Večer na webu lítala zpráva, že se chystá vypravení lodi s květinami z pohřbu po Vltavě a Labi do Děčína na oslavu p. Havla (organizuje pošahaný Kocáb a spol.).  Jsem zastáncem úsloví - čeho je moc, toho je příliš. Nejsem v tomto názoru osamocená a někdy mám pocit, že to velké "divadlo" bylo uděláno i naschvál Havlovi. Skromný člověk (a říká se, že on byl?), by toto určitě nechtěl.

1 0
možnosti
MV

flyflýsek

29. 12. 2011 5:00
Re: Tenhle národ se fakt

Souhlas....!!Rv;-€

0 0
možnosti
KK

KK46

28. 12. 2011 23:51
Osobně bych rovnou

přejmenoval Prahu na Havlovice nad Vltavou;-)

2 0
možnosti
OK

old-fashioned Kokodák

28. 12. 2011 23:52
Re: Osobně bych rovnou

to je skutečně ukrutánsky vtipné...:-/

0 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

28. 12. 2011 23:02
Abych se přiznal, taky by se mi to nezamlouvalo

Pojmenovávat po někom ulice, města či obce, náměstí, zastávky metra, nádraží a nebo letiště, to mi celkově nepřipadá moc šťastné. Než Masarykovo nádraží bych radši nádraží Praha střed, hlavní nádraží naštěstí zůstalo a není z něj opět Wilsonovo. Historické osoby mi tak nevadí, Václavské náměstí se váže spíš k legende než k skutečné historické osobě. Svatováclavský kult mi přijde hloupý ale Václavské náměstí mi kupodivu nevadí. Snesu i to Jiráskovo či Smetanovo nábřeží. Nábřeží Ludvíka Svobody bych přece jen radši zrušil a vrátil k původnímu názvu. Spíš snesu pojmenování po hrdinech z války jako nábř. kapitána Jaroše či ulic Valčíkova, Gabčíkova a Kubišova.

Jedna věc je pojmenovat malou ulici v místě historické události, jak ty ulice po parašutistech a druhá věc je pojmenovat letiště, v podstatě jediné civilní letiště v Praze a hlavní v republice.

2 0
možnosti
ZMAP

Z mechu a pazdeří

28. 12. 2011 23:07
Re: Abych se přiznal, taky by se mi to nezamlouvalo

Tenhle styl pojmenovávání po někomu za první republiky byl převzatý z doby Rakouska. K Havlovi samotnému se vůbec nehodí, on nebyl typ, který by si potrpěl na okázalost.

Je to celkem paradox, když v posledních letech života už byl bez politického vlivu, podporoval neparlamentní stranu a bylo zřejmé, že jeho éra dávno skončila. Najednou plno slávy a řečí o jeho odkazu. Dobrá, vzdát poslední poctu a zdůraznit zásluhy se jistě sluší. Ale není třeba tu mít nějakou hysterii. Vliv v politice mají dávno už jiní lidé. Možná by bylo lepší zapřemýšlet o některých jeho myšlenkách a nedělat kolem něj maškarádu jak v Rusku či Severní Koreji.

Vůbec mi moc nesedne pojmenovávat ulice a další po lidech. Každý jen trochu významný byl či je zároveň kontroverzní osobou. Takže jedni lidé to vidí jak své politické vítězství, jiní se zas tím cítí dotčeni. Jmen po lidech máme v českém zeměpise až dost, takže bych rozhodně nepřidával. Václavu Havlovi by to k poctě rozhodně nebylo.

2 0
možnosti
SL

strycek-Joe Ltd.

28. 12. 2011 22:48
Dělate si legraci

Janso ?

0 0
možnosti

oldiess

28. 12. 2011 22:56
Re: Dělate si legraci

no on to neodhadnul, že kdyby to přilepil někam do iks diskusí na tohle téma, tak by to úplně stačilo;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1816x
Jsem sice "ajťák", však nikoli programátor, ale jen hardwarový technik a správce operačních systémů a sítí, navíc bez talentu na cizí jazyky. Momentálně pracuju manuálně na DPČ. Ač ovládám spisovnou češtinu, nejraději píšu hovorově, neboli "jak mi zobák narost". Muzikant a zpěvák, čtenář, divák filmů a seriálů, příležitostný komparsista, celoživotní ateista s přesvědčením o existenci mimozemšťanů a jejich návštěvách na Zemi v historii i současnosti. ----------------------------------------------------------------------

Large Visitor Globe